Friday, December 21, 2007

Dinnerware Indian Style To Buy

Competition Vita Nova Of

We propose a competition run by Sole24Ore, Vita Nova.

immersed in a great transformation, from the industrial age to the knowledge, the Italians need to tell their stories. The protagonists of change are entrepreneurs, visionaries, intellectuals and artists. The objects of change are the products, services, ideas, works of authorship.

Daily life is a picture that changes as the paradigm that gives direction and meaning. All have stories to tell to process the great transformation. Many, we hope, will want to share with the public "Nòva24. The key feature of 'Nòva24': by focusing on the person, his ability to innovate, aiming to change the world according to the dream, very concrete, to improve it.

Yeah. Why VITANOVA is not just a competition. It is a genuine forum to which all are invited to attend. With text, photos, video, audio and can tell at a glance what is innovation and who is the innovator. To help spread the idea that its focus on innovation we can look at the historical transition in which we are, in fact, absorbed, with a little optimism.

VITANOVA tell Participants in innovation with works that are intended to be used in the network, diffuse, call, re-proposed: una sorta di campagna di promozione virale delle storie che possono cambiare il mondo. Con ironia, o con crudezza, o con realismo.

Lo stile narrativo dovrà catturare l’attenzione e muovere le coscienze. Perché stiamo cercando di richiamare le persone sensibili alla consapevolezza che è tempo di reagire, costruttivamente, alle difficoltà che viviamo: lavorando per una qualità dello sviluppo più decente, più intelligente, più orientata al lungo termine.

E, naturalmente, VitaNòva è anche un concorso. Che parte oggi e si chiude il 31 gennaio 2008. In palio premi tecnologicamente avanzati che saranno assegnati da una giuria di esperti.

Ma quello che conta è partecipare: perché in questo modo chi crede nell’innovazione e sa quanto ci sia bisogno di sostenerla, ogni giorno, vince di sicuro. Gli innovatori italiani si sentono spesso soli di fronte alle difficoltà che il contesto impone. Ma non sono soli. Sono molti e di grandissima bravura. Raccontarli, raccontare le loro idee, raccontare i risultati che generano ha un valore sociale enorme. E il pubblico attivo spesso dimostra di essere il migliore narratore di se stesso. Può farlo anche con VitaNòva. Buona creatività!

0 comments:

Post a Comment